۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

نتایج نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی اکو دهم اسفند اعلام می‌شود

اخبار > ایران  - محمد چرمشیر، نغمه ثمینی و رضا گوران آثار رسیده به نخستین مسابقه‌ی نمایشنامه نویسی اکو را داوری می‌کنند.

به گزارش موسسه فرهنگی اکو، 137 نمایشنامه از ایران و دیگر کشورهای عضو اکو به دبیرخانه نخستین مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی رسیده است.
آثار دریافت شده، در حال حاضر در مرحله‌ی بازخوانی داوران است و نتایج نهایی این مسابقه تا دهم اسفندماه سال‌جاری اعلام خواهد شد.
نخستین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی اکو  با هدف هدف ارتقای همکاری و مشارکت نزدیک بین هنرمندان کشورهای عضو، تعامل فرهنگی و شناسائی مفاخر این کشورها و تلاش برای دستیابی به زبان مشترک هنری برای ارائه مفاهیم عمیق انسانی و فرهنگی، شناسایی و معرفی شکل مختلف هنرهای نمایشی هر یک از کشورهای عضو به یکدیگر و جهان، از سوی موسسه فرهنگی اکو برگزار شده است.
معرفی مفاخر فرهنگی، علمی و تاریخی با نگاه به زندگی، آثار، افکار و تاثیر‌گذاری اجتماعی و فرهنگی آن، فرهنگ، سنن، آداب و رسوم، آئین‌ها و باورهای بومی و اقلیمی مردم، پیوندهای فرهنگی، زبانی و تاریخی، صلح و دوستی، پیوند بین فرهنگ‌ها و حماسه‌های ادبی و کلاسیک اولویت‌های موضوعی این مسابقه بوده است.

۱ نظر:

شبنم حاتمی گفت...

آیا این مسابقه تنها در بخش نمایشنامه نویسی اجرا میشه؟؟؟ در بخش صحنه و اجرا ی نمایش برگزار نمیشه؟